۱۳۹۲ دی ۲۱, شنبه

معرفی محمد باقری از قهرمانان کورد مقیم اروپا

یکی دیگر از ورزشکارانی کە بە اجبار راە غربت را در پیش گرفتە است،محمد باقری نام دارد کە از قهرمان کشتی آزاد ایران بودە و در سال 2009 بە اروپا مهاجرت کردە است.

باقری کە زادە خاک پاک سنندج است نفردوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد ایران و یکی از قهرمانان دخانیات کشور دروزن60کیلو بودە است.

 او کە مانند سایر ورزشکاران  کورد در ایران با مشکلات عدیدەای روبرو بودە تصمیم بە خروج از ایران می گیرد و  ابتدا بە فنلاند می آید. بعد از اقامت در این کشور تمرینات کشتی را از سر می گیرد و  بعد از مدتی بهمراە تیم فنلاند بە تورنمنت 12جانبە بین المللی استونی اعزام می شود.

محمد باقری در استونی کشتی های خوبی می گیرد و بە مقام قهرمانی وزن 66 کیلو این تورنمنت 12 جانبە می رسد.

 این کشتی گیر با تکنیک از سال 2010 بە لیگ آلمان می پیوندد و در بوندسلیگا نیز با اقتدار بر کلیە رقیبان خود پیروز می شود و در وزن 66 کیلو گرم بدون باخت می ماند. 

وی کە ساکن شهر کلن است همراە با تیم Ac mülheim شهر کلن در تورنمنت بین الملی هلند شرکت می کند و در آنجا نیز بروی سکوی سوم وزن 74 کیلو گرم این مسابقات قرار می گیرد.


 این دلاور کوردستانی در اوبر لیگای آلمان نیز کشتی گرفتە است کە از مجموع 18 کشتی در وزن74 کیلو تاکنون بدون باخت بودە است.

وی در حال حاضر هم با جدیت تمریناتش را دنبال می کند و چشم بە فرداهای بهتری دوختە است.

گفتنی است در سالهای اخیر سیل مهاجرت ورزشکاران ایرانی بە علت عدم امکانات مادی و فشارهای اجتماعی بە چالش بزرگی برای جمهوری اسلامی تبدیل شدە است.

هر چند رسانەهای حکومتی تعمدا چنین القا می کنند ورزشکاران مهاجر ناموفقند اما بر خلاف چنین تبلیغاتی این قهرمانان خود تبعید در خارج از کشور موفق عمل کردەاند.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر