۱۳۹۲ دی ۱۸, چهارشنبه

جوابیەای بە بعضی مرکز نشین بی غم کە سامان طهماسبی را بی وطن می نامند


وطن سامان طهماسبی قلب 50 میلیون کورد خاورمیانە است

از آن به دیر مُغانم عزیز می‌دارند.....

چند روز پیش دوستداران کورد سامان طهماسبی در شبکەهای اجتماعی عکسهای جدیدی از پهلوان محبوب خود پخش نمودند کە از سوی عدەای مرکز نشین مرفە و بی درد(تأکید میکنم عدەای، نە همە) بە این فرزند درد و رنج کوردستان "سامان طهماسبی" قهرمان جهان و المپیک کە با دوبندە جمهوری آذربایجان کشتی میگرد، لقب "بی وطن"  و "وطن فروش" دادە شد.

هرچند این حملات مغرضانە بی جواب نماند و با واکنش شدید دوستداران طهماسبی روبرو شد، اما نگارندە نیز بر خود لازم دانست تا این سطور را در جواب این مرفهین بی غم مرکز نشین بە نگارش در آورد.

همانطوری کە همگان آگاهند در سالهای اخیر سیل مهاجرت ورزشکاران ایرانی بە علت عدم امکانات مادی بە چالش بزرگی برای جمهوری اسلامی تبدیل شدە است. بسیاری از ورزشکاران ایرانی از جملە کشتی گیران ملی پوش علیرغم میل باطنی آوارە غربت شدەاند و در آنجا نیز موفق عمل کردەاند.
اما تاکنون سابقە نداشتە بە یکی از این ورزشکاران کە همین شرایط طهماسبی را دارند چنین حملە های شدە باشد. بلکە برعکس از آنها  هم تمجیدشدە و بعنوان "افتخار" ایران و ایرانی یاد می شود!  

در اینجا ما کوردها این حق را بە خود می دهیم تا بپرسیم چرا آن دستە از ورزشکاران فارس کە تغییر تابعیت دادەاند و شما آنها را "ایرونی" می دانید "مهاجر" و "مفاخر ملی" محسوب می شوند؟ و گوش فلک از تبلیغ برای آنها پر می شود اما بە ما کوردها کە می رسد می شویم "وطن فروش"!  

دلیل این پارادوکس چیست؟ آیا جز شونیسم و نژاد پرستی می تواند دلیل دیگری داشتە باشد.

 لیست ورزشکاران ایرانی غیر کوردی کە تا کنون تغییر تابعیت دادەاند یا برای مدتی با پرچم کشور دیگری بە میدان رفتەاند و بعد بە ایران برگشتەاند خود بهترین گواە این مدعا است.

از جمله این ورزشکاران می توان به ("حسین ابراهیمی" عضو تیم ملی شمشیر بازی پناهندە در فرانسە، "وحید سرلک" جودو کار  تیم ملی پناهندە در آلمان،"مینا علیزاده" عضو تیم ملی قایقرانی پناهندە در آلمان، "پیام مرادی" کاراتا کا پناهندە در فرانسە، "آرش معتمدی" کشتی گیر تیم ملی فرنگی پناهندە در فنلاند، "امیر علی اکبری" ، "مسعود هاشم زادە"، "قاسم رضایی"، "محمد رضا آذر شکیب" کە بارها با دوبندە جمهوری آذربایجان کشتی گرفتەاند، "اشکان دژآگە"فوتبالیست، "سیامک مت غفاری" کشتی گیر، "آندرە آغاسی" تنیسور مشهور و مربیانی چون "محمد بنا"، مربی کشتی در بلژیک، "عیسی مٶمنی" مربی کشتی در آمریکا، "ملاقاسمی" مربی کشتی در هلند، "احمد رضا عابدزادە" مربی فوتبال در آمریکا، "حشمت مهاجرانی" و ...... اشارە کرد و  اگر بخواهیم همچنان اسم همە را ذکر کنیم می شود مثنوی هفتاد من کاغذ)

همچنین از سایر طیف های جامعە نیز می توان بە این همە استاد دانشگاە، جراح و متخصص و روزنامە نگاران و کارشناسان امنیتی و نظامی و .... اشارە کرد کە شب و روز مثل قارچ در رسانەهای فارسی زبان خارج از ایران بر روی صفحە تلوزیون ظاهر می شوند و هیچکس هم آنها را بی وطن و وطن فروش خطاب نمی کند.

شوربختانە اما بە ما کوردها کە میرسد موضوع کاملا فرق می کند و قهرمان کوردستانی می شود "وطن فروش"!

شما "محبان وطن" ای کاش صدای سامان را می شنیدید تا مجبور نشود علیرغم میل باطنی برای کشور دیگری کشتی بگیرد.

 مگر سامان چی می خواست جز یک شغل شرافتمندانە و حضور در اردوهای تیم ملی کە  در این اواخر دیگر حتی بە وی  اجازە حضور در اردوها را نیز بە وی نیمدادند!

طهماسبی قبل از رفتن به آذربایجان بار ها فریاد زد اما کسی صدایش را نشنید و یا نخواستند بشنوند!

وی بارها خطاب بە مسوولین گفت: «مشکل مسکن و بیکاریم را برطرف کنید تا بتوانم افتخارات بیشتری برای کشورم کسب نمایم.»

وی بارها اعلام کرد و گفت: «مشکلاتم زیاد است و بدتر آن است که یک قهرمان صبح تا شب دنبال مسوولین بدود ولی نتیجه ای نگیرد… از این طرف هیچکس پاسخگوی مشکل من نیست و از طرف دیگر در حالی که مربی ام در اردوی تیم ملی است، به اردو هم دعوت نمی شوم تا بتوانم بهتر تمرین کنم.»

آیا یکی از مسوولین صدای این قهرمان پر آوازە را شنید، آیا کسی دستش راگرفت؟ نە تنها کسی نشنید بلکە هموارە مورد بی مهری مسوولان دستگاە ورزشی قرار می گرفت.

آری این دردها باعث شد تا کشتی گیری جوان به اسم" سامان طهماسبی" که ٢ مدال برنز جهانی و المپیک و یک مدال طلای آسیایی برای ایران داشت، کشتی ایران را رها کند.

اگر بخاطر داشتە باشید همزمان با قضیە تغییر تابعییت "سامان طهماسبی" کشتی گیر "محمد رضا خلعتبری" فوتبالیست با تیم عجمان قراردادی امضاء کرد. بلافاصلە یک باصطلاح "خیر" پولدار برای بازگشت خلعتبری به ایران به تیم عجمان مبلغ ۸۰۰ هزار دلار پرداخت کرد، تا بازیکن ایرانی در لیگی که اسمش نام خلیج " عربی" است بازی نکند.

جالب آنکه پایگاه اطلاع رسانی فیفا در صفحه مربوط به اتحادیه های فوتبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس واژه لیگ خلیج" عربی" را از صفحه خود حذف کرده بود و واژه خلیج فارس را جایگزین آن کرده بود.

مثلا چی می شد اگر تنها یک درصد از قرار داد" خلعتبری" فوتبالیست را خرج" طهماسبی" کشتی گیرد می کردند.

باید گفت کەسامان طهماسبی نە تنها بی وطن نیست بلکە وطن این ‌قهرمان با اخلاق قلب 50 میلیون کورد خاورمیانە است.

اگر صرف ٢ تابعیتی بودن یک ورزشکار پاک و مظلوم "وطن فروشی" است، پس تکلیف این همە وزیر وکیل جمهوری اسلامی کە دارای گرین کارت آمریکا یا پاسپورت انگلیس و کانادا هستند و برخلاف قوانین خود جمهوری اسلامی ٢ تابعیتی هستند چی می شود.

و اگر مشکل شما صرفا نام آذربایجان است بهتر است عقدەهای سرکوب شدە ناسیونالیستی خود را سر نیاکانتان خالی کنید کە آذربایجان را همراە با گرجستان و ارمنستان و کل قفقاز بە روسها در قرارداد ترکمانچای فروختتند و اکنون شدەاست خار چشم.

سر آنهایی خالی نمایید این عقدەها را کە بحرین را بە اعراب واگذار کردند و کسانیکە الان دختران ایرانی را بە شیوخ عرب پیشکشی می دهند. سر آنهایی کە در جنگ چالدران ٣ بخش از کوردستان عزیز را بە امپراطوری عثمانی باختتند.

 نە سر یک جوان پاک کورد از تبار دیاکوی ماد و کاوە آهنگر و برخواستە از قشر کم در آمد جامعە کە برای امرار معاش خانوادە و تهیە جهیزیە برای ٢ خواهر پاک و معصومش بە ورزش حرفەای روی آوردەاست.

 شما حضرات با "وطن" اگر زبان "شیرین" فارسی خودتان را بلدید اظهارات دبیر کل کمیتەی ملی المپیک ایران را مطالە فرمائید کە گفتە است: « اگر امكانات مهیا باشد كشتی‌گیر تغییر تابعیت نمی‌دهد

آخر آش آنقدر شور است کە  صدای آشپز هم در آمدە است اما شما ‌همچنان نمی خواهید دریابید.

۵ نظر:

  1. سلام به همه..من همه ی مطالبتو خوندم..من همیشه همه ی ایرانیا رو از هر قوم و مذهب و دینی یکی میدونم همشونو دوست دارم و هموطنانم هستند و با هم برادریم.هر کسی که منو برادرش وهموطنش بدونه من از قبل اونو برادرو هموطنم میدونم....وطن سامان طهماسبی قلب من که یه فارس-عرب هستم نیز هست همین طور قلب همه ی ایرانیای عاشق سامان و دارای قدرت درک است من همه ی کرد ها چه سنی چه شیعه وچه غیره.. به یک اندازه _به اندازه اقوام دیگه ایرانی _دوست دارم.بدون که خیلی از هم وطنان سامان مثه من فکر میکنن و همچین نظریو دارند.من هم اگر در شرایط سامان بودم همین کارو میکردم وبرای من در اولویت داشتن شغل شریف وکسب درآمدو بهبودی وضعیت مادی خود و خانوادهدر این شرایط می بود.سامان کار خیلی خوبی کرد و ایشان برای من نماد یک جوان پهلوان کرد ایرانی وطن دوست با غیرت است.ای کرد های داخل خارج ما ایرانیا شما رو از خود میدونیم شما هم ما رو از خودتون بدونید ما یکی هستیم وشما کرد ها بدانید ما از یک ریشه ایم و یکی هستیم مانند سایر اقوام عزیز ایرانی.من شعار نمیدهم چون واقعا به حرفی که می زنم ایمان قلبی دارم.من هم از این مسوولان بی کفایت قدر نشناس ناراضی ام.من سامان رو خیلی والاتر و با ارزش تر از این مسوولین به ظاهر ایرانی میدونم. یه خواسته دارم هم دیگرو دوست داشته باشیم وهمدیگرو برادر هم بدونیم و درباره هم قضاوت نکنیم.همتونو دوست دارم......عیدتون مبارک....خدا نگهدار

    پاسخحذف
  2. ان شالله طلای المپیک....هر بژی کورد کوردستان

    پاسخحذف
  3. ان شالله طلای المپیک....هر بژی کورد کوردستان

    پاسخحذف
  4. یه مشت دری وری متعصبانه خوندیم

    پاسخحذف
  5. دست مریزاد و زندە باد. بژی سامان، بژی کورد و کوردستان.

    پاسخحذف