۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

نگاهی بە بیوگرافی مربی زحمتکش فوتبال کوردستان فرهاد خاطر ویسی


کوردستان دارای استعدادها و پتانسیل های بسیار خوب در ورزش به ویژه فوتبال می باشد.بدلیل عدم سرمایە گذاری و برنامە ریزی حکومت،علیرغم اینکە بیش از 10 بازیکن کوردستانی در تیمهای لیگ برتر فعالیت می کنند در حال حاضر اما هیچ تیمی در رقابتهای لیگ برتر، دسته اول و دوم فوتبال باشگاه های کشور ندارد.

فرهاد خاطر ویسی دارای مدرک مربیگری A آسیا و مدرس مربیگری ویژه مدارس فوتبال یکی از این استعدادها است کەسال 1360 خورشیدی فوتبال را از زمینهای خاکی محله فیض آباد سنندج آغاز کرد.

 بە تشویق برادرش خالد خاطرویسی که  خود یکی از فوتبالیستهای خوب وقت سنندج بود، فوتبال رابه صورت رسمی و از سال 1362 با باشگاه پاس که بعدها به پیروزی تغییر نام داد دنبال کرد.

پس از پاس به باشگاه توحید کە بعدا ساینا نام گرفت پیوست و زیر نظر مربیان فهیمی همچون حبیب الله لطف الله نسب، فرهاد شریف پور و بهاء الدین خوشنما بهرامی فوتبال را ادامه داد. ساینا همان تیمی بود کە زندەیاد بهاء الدین ادب برای خدمت بە جوانان کوردستان حامی مالی آن شد.

در ساینا بود کە چندین دوره به عنوان آقای گل مسابقات استانی انتخاب شد و تیم ملوان بندرانزلی هم پیشنهاد پیوستن بە این تیم را بە وی داد کە بنا بە دلایلی نتوانست بە این باشگاە بپیوندد.
 از بهترین بازی فرهاد خاطر ویسی می توان بە بازی ساینای کوردستان با مربیگری نادر دست نشان با نساجی مازندران اشارە کرد کە با نتیجە 3-2 بە سود ساینا تمام شد، و او هر 3 گل پیروزی را در این دیدار بە ثمر رساند.
همبازیان وی در این دوره وفا لطف الله نسب، عبدالله ویسی یوسف اسدی، امجد دلاوری، رضا مجیدی، صالح زندی، کامبیز مهاجرپور و مرحوم فرهنگ صدیقی بودندکە همگی از فوتبالیستهای مشهور و بنام وقت سنندج بودند.

این فوتبالیست ارزندە سنندجی در مسابقات آموزشگاههای کشوری مقام سوم  و در مسابقات دانشجویان ایران نیز همراە با تیم تربیت معلم سنندج مقام اول را در شهرستان بروجن برای کوردستان بە ارمغان آورد.

سپس با توجه به علاقه و همچنین احساس دین نسبت به ورزشکاران کوردستان به کسوت مربیگری روی آورد و در همان آغاز مربیگری با تیم زیر ده سال توحید سنندج مقام سوم ایران و جایزه مدرسه فوتبال نمونه را از فدراسیون فوتبال دریافت کرد.

از جملە شاگردان وی می توان بە وریا غفوری، پویا سیف پناهی  و زبیر نیک نفس که در حال حاضر در تیم های لیگ برتر ایران توپ می زنند اشارە کرد.

این مربی سازندە سنندجی برای خدمت بیشتر بە جوانان شهرش بە همکاری با دیگر مربی سازنده سنندجی خالد اشرفی پرداخت و در مسابقات کشوری تیم جوانان توحید را جزو 8 تیم برتر کشور نمود.
فرهاد خاطر ویسی موفقیتهایش را در فوتبال مرهون زحمات کسانی چون حبیب الله لطف الله نسب، بهاء الدین بهرامی، فرهاد شریف پور، همایون قمری، سهراب جلالی، جمیل جمشید نژاد، منوچهر عثمان پور و حسین یوسفی می داند.
مربی ارزندە کوردستانی کە در کلاسهای مربیگری آقای ( کنستانتین دی استفانو ) انگلیسی شرکت داشتە و دارای مدرک مربیگری A آسیا و مدرس مربیگری ویژه مدارس فوتبال می باشد،در حال حاضربه دلیل نبود اسپانسر مالی و عدم یک باشگاه مناسب، فقط در زمینه آموزشگاهها فعالیت دارد و هم اکنون با تیم آبیدر سنندج که با هزینه شخصی اداره می شود در کنار آقایان رضا مجیدی، صالح زندی، فرشید جهان بین و شهاب حسین پناهی مشغول فعالیت هست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر